Followers

Saturday, June 18, 2011

Penang Children Library


Orang kata melentur buluh biarlah dari rebungnya..

sebagai ibu bapa, kita perlulah mendidik dan menyerap jiwa anak-anak kita dgn amalan membaca. Korang tau tak wujudnya perpustakaan kanak-kanak..? mungkin ada segelintir masyarakat yang tidak peka akan wujudnya perpustakaan kanak-kanak serta fungsinya.

Di perpustakaan kanak-kanak Pulau pinang, terdapat banyak koleksi untuk kanak-kanak membaca termasuklah fiksyen, non-fiksyen, majalah, vcd, audio-cd, i play toy dan sebagainya.

Semua perkhidmatan yang ditawarkan, korang just bayar RM2 sebagai yuran keahlian setahun. tak ke murah..? tak ke berbaloi2...?? Manfaat yang bakal anak korang dapat x ternilai... Sebab itu penting bagi ibu bapa memainkan peranan membawa anak-anak kecil mereka ke library untuk memupuk mereka semangat membaca. Generasi muda inilah yang bakal memipin negara, so dari kecik kita kene mendedahkan mereka dengan ilmu.

weekend, penang children library slalu wat acktvt utk kanak-kanak contohnya mewarna, kolaj, games, pupet and etc. so korang ape lagi, amikla peluang ni untuk memupuk minat anak2 anda untuk ke libray.

a little bit info about png children library:

where is the place situated?

Penang Children's Library
11, Scotland Road
10450 Penang.
Tel: 04-228 7010

Membership fees?

Children: RM 1/year
Adult : RM 2/year
Maximum 4 books & 1 magazine/visit
loan period: 2 weeks

Opening hours?

Wednesday - Sunday
9.45am -6.00pm
Closed on Monday, Tuesday and Public Holidays


READING AREA






I-PLAY TOYS AREA (RM 12/year)




Ok. kepada bakal-bakal ibu, silalah susun strategi anda bagaimana untuk mendidik anak-anak anda, dan juga kepada bakal bapa sila mainkan peranan anda bersama dalam mendidik anak-anak. Pesanan ini juga adalah untuk diri saya yang bakal berkahwin dan bakal mempunyai anak-anak2... hehhehe....


No comments:

Post a Comment