Followers

Thursday, February 9, 2012

Padamu ku bersujud


Asalammualaikum.


Kita sering alpa dengan duniawi. Bila kita diduga dengan ujian dari yang Maha Esa barula kita tersedar dari lamunan dunia ini. Allah S.W.T menyayangi kita sbb itulah kita dipilih untuk terima dugaan dari Nya.


Dugaan boleh jadi dari segi sakit, kewangan. kesedihan, kehilangan, cinta, kasih sayang, etc


"Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jua Yang Maha Mengetahui (semua itu), sedangkan kamu tidak mengetahuinya." (Surah al-Baqarah: 216)


Jika kita banyak dosa jangan berputus asa memohon keampunan Allah. Allah Maha Pengampun Dan Maha Penyayang . Berdoalah pada Allah S.W.T


"Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu mereka): Sesungguhnya Aku sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepada-Ku. Maka hendaklah mereka menyahut seruan-Ku dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku supaya mereka menjadi baik serta betul." (Surah al-Baqarah: 186) 



Terdetik hati ni, tersentuh hati ini bila mendengar alunan dan lirik lagu Padamu Ku Bersujud.Lagu ini mmg telah lama menjadi msg ringtone hp wanny time wanny study lagi.Tidak pernah jemu untuk mendengar lagu ini. Seolah2 ia dapat memberi semangat pada diri ini.


"Semoga aku tabah menghadapi dugaanmu Ya ALLAH. Padamu ku bersujud. Masih ada masaku memperbaiki diri ini"


"Aku tahu ajal itu pasti datang, maka aku selalu bersiap-siap menantinya."





Ku menatap dalam kelam
Tiada yang bisa ku lihat
Selain hanya namaMu ya Allah


Esok ataukah nanti
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah


Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
HambaMu yang selalu bertakwa


Ampuniku ya Allah
Yang sering melupakanMu
Saat Kau limpahkan karuniaMu
Dalam sunyi aku bersujud


Esok ataukah nanti
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah


Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
HambaMu yang selalu bertakwa


Ampuniku ya Allah
Yang sering melupakanMu
Saat Kau limpahkan karuniaMu
Dalam sunyi aku bersujud


Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
HambaMu yang selalu bertakwa


Ampuniku ya Allah
Yang sering melupakanMu
Saat Kau limpahkan karuniaMu
Dalam sunyi aku bersujud
Padamu



Credit:
Afghan-Padamuku Bersujud
Youtube
iluvislam




Thanks to suami, Muhammad Zamri sbb x jemu2 memberi semangat pada isterinya yang kadang-kadang terasa begitu lemah untuk menghadapi dugaan ini.
i love u forever n ever syg.


No comments:

Post a Comment